Reisimine on mäng
Reisile minnes võtame endale tihti rolli, mis erineb meie igapäevaelust. Teele minnes hakkame vanderselliks, nipernaadiks, maadeavastajaks, mägironijaks, ärimeheks ja kelleks veel iganes. Rolli võttes, identiteeti vahetades või varjates, astume me mängu, mis pakub vaheldust igapäevaelule. Ja reisile minnes võtame me üldjuhul kaasa reisikohvri. Nüüd selgub, et reisikohvridki võivad sisaldada mänge. Selliseid kohvreid on võimalik jõulukingikski leida päris mitmeid.
Esiteks on mängusõpradele olemas väikestesse kohvritesse pakitud mängud „Aasia reis” ja „Euroopa reis”.
Mõlemas mängus tuleb ära teha ring läbi vastava maailmajao. Tegu on ses mõttes klassikaliste lauamängudega, et täringut veeretades astud edasi sellel näidatud arvu samme. Aga selles mängus näitab täringul veeretatud arv ka seda, millisele küsimusele selle riigi kohta vastama pead. Sa pead teadma selle riigi pealinna, rahvaarvu, vaatamisväärsusi, tuntud isikuid, firmasid ja kaubamärke ning kõikvõimalikku muud infot riigi kohta.
Usume, et n-ö keskmise mängija jaoks on Euroopa mäng üsnagi jõukohane ning võib end seega üsna kiiresti ammendada. Aasia on paljudele ilmselt tõsisem pähkel. See, kui huvitavaks mäng kujuneb, sõltub palju ka sellest, millistele küsimustele vastata tuleb (näiteks pealinnad − lihtne, seega läheb ka kiiremini igavamaks, samas tuntud isikud, kombed jms pakuvad kauem huvitavaid jututeemasid). Mängude üks plusse ongi ilmselt see, et nad annavad võimaluse omavahel eri riikidega seonduvaid teemasid arutada, mis võib viia huvitavate vestlusteni. Näiteks isiklikud reisilood, mida mängides tuleb rääkida, võivad olla vägagi huvitavad, naljakad, õpetlikud.
Aasia reisi mängulaual on kaks poolt: üks pool on lihtsam „Aasia reis lastele”. Samas näitas kogemus, et ka „tavalist” poolt (ja Euroopa-mängu) on võimalik mängida viieaastase lapsega (kellel on küll reisimise ja riikidega keskmisest suurem kogemus, aga siiski). Nooremate mängijate jaoks pakub huvi eelkõige ringi kiire läbimine, kuid selle käigus saab kindlasti ka (esimesed) teadmised kaugete maade kohta.
Meile meeldisid eriti mõlema mänguga kaasas käivad reisiteatmikud, kus olid kirjas põhilised faktid kõikide riikide kohta. Euroopa kohta oli uut infot vähem, kuid Aasia riikide kohta saab ilmselt ka Aasias palju käinu rohkesti huvitavaid asju teada (näiteks rubriigid majandusest, rahvussümbolitest jm). Teatmikud on süsteemselt ja hästi koostatud. Neid võib kas või niisama sirvida ning oma teadmisi värskendada.
Samas − kui keegi on mängus juba mõne teema kohta vastanud ning teatmikust on info üle vaadatud, siis järgmistel inimestel, kes peaksid sama riigi ja sama teema kohta vastama, on vastused juba nagunii teada.
Meie praktika on näidanud, et need on mõnusad koguperemängud, millel on tänuväärne hariv funktsioon. Mängud sobivad nii suurtele rännumeestele kui ka reisivõhikutele, kuid vahe ongi ilmselt selles, kui kiiresti mäng end ammendab. Võib-olla oleks võinud mängudesse mingil moel veidi põnevust juurde tuua. Ka praeguses mänguformaadis võib esimestel mängukordadel hasart sisse tulla, kuid ilmselt väga palju kordi neid mängida ei jaksaks, vastused jäävad pähe ja põnevust kipub siis väheks jääma. Sel juhul tuleb aga kasutada mänguteatmikus olevat üleskutset, et kõik täiendused mängureeglites vastavalt mänguseltskonna soovidele on igati teretulnud. Seega hea fantaasia korral saab ise vürtsi lisada.
Kui kirjeldatud mängukohvrid on kohvrid vaid sümboolselt, siis nüüd on olemas ka päris mängukohvrid. Need on erilised kohvrid selle poolest, et nad on disainitud Eestis ja disainitud just mängimiseks. Disainer Kristjan Luiga ja tema meeskond on teinud midagi erilist.
Kui palju kordi oleme lennu- või raudteejamas igavust tundnud? Kui palju oleme lennujamas lindile saabuvaid kohvreid vahtinud ja otsinud sadade tavaliste hallide-mustade pampude seast, et milline küll see minu oma on. Playluggage on need mured olematuks muutnud. Kvaliteetsetele (viieaastase garantiiga) ja eri mõõdus kohvrikaantele on lisaks moekatele piltidele joonistatud erinevate mängude mänguväljad ja kohvriga käivad kaasas ka vastavate mängude nupud (male, hiina male, kabe, pokker, reis ümber maailma). Soovi korral on võimalik disainida ka päris oma kohver.
Lähemalt vaata www.playluggage.com
Lõbus ja unikaalne − selline, nagu mängiv rändur olema peaks.
Selles numbris
- MASKI TAGA
- TIIBETI MASKITANTSUD Ladakhis
- RAAMATUTUTVUSTUS
- Peko-peko, pan-pan, kura-kura!
- AUGUST KÜNNAPU. Kau küla mehed
- Matkaradadest puutumata Emajõe Suursoo
- ISLANDI KIRJAD 6
- Reisimine kui psühholoogiline fenomen
- Simieni mägesid avastamas
- Kiirrännak üle Tian Shani ja Pamiiride
- Ladakhi matkapäevik
- Kaido Kama uitmõtteid LADAKHIST
- SA PA – killuke ehedast Vietnamist
- TA LIIGUB SIISKI!
- Reisimine on mäng
- Go Reisiajakiri 45 - Detsember 2013