Go Puhkus Go Blogi Go Elamus Go Pood Go Incoming

GO Reisiajakiri ilmub 6 korda aastas. Aastatellimus maksab 18 €.

TELLI GO REISIAJAKIRI!
GO Reisiajakiri 109

GO Reisiajakiri 109 – Detsember 2024

Tiit Pruuli
13. detsember 2024

Lõuna-Korea elamused

JUHTKIRI

Kuhu minna aastal 2025?

Reisiväljaanded ja -portaalid on hakanud tegema pakkumisi, kuhu inimesed võiksid 2025. aastal reisida. Lonely Planet pakub välja, et „vähemtuntud juveelide“ ja „värskete kookidena“ võiks kõne alla tulla Toulouse Prantsusmaal, Pondicherry Indias, Bansko Bulgaarias, Chiang Mai Taimaal, Genova Itaalias ja veel mitmed mõnusad paigad.

Kuidas üldse kujunevad inimeste reisisoovid ja millised argumendid seda mõjutavad? Mõnel suuremal turul, Saksamaal ja Inglismaal näiteks, on turismiuurijad teinud päris põhjalikke ja detailideni ulatuvaid uuringuid reisijate motiivide ja eelistuste kohta. Eestis paraku on see teadus veel lapsekingades ja tihti tundub, et meie reiside põhiliseks mõjutajaks on see, milline lennukompanii on teinud parasjagu kõige soodsamaid pakkumisi sooja mere äärde päikese kätte jõudmiseks.

Alates 1960. aastatest on turismitööstuses räägitud, et teadlik turist otsib reisides eelkõige autentset substraati. Järjest enam ütlevad aga uuringud, et turistidel on tegelikult sellest autentsusest ükskõik, nad tahavad lihtsalt mugavalt ja hästi aega veeta ning on nõus autentseks pidama seda, mida turismitööstuse lood neile autentsena serveerivad. Sünnib pseudoautentsus.

Arusaadav on ka see, et iga aastaga läheb päris autentse ainese leidmine raskemaks. Põhjuseid on palju – ületurism muu hulgas. Nüüd on kliendid nõus pigem sellega, et Rocca al Mare vabaõhumuuseumit ja seal tantsitavaid tantse nimetatakse autentseks, sest selle saab kätte üsna lihtsa vaevaga. On tekkinud selline vaikiv kokkulepe turismitööstuse ja turisti vahel, et vabaõhumuuseum ongi autentne asi. Mitte akadeemiline käsitlus, vaid turist otsustab ise, mis on autentne ja mis mitte. Üldjuhul otsustab ta seda pärast turismipropaganda lugemist. Kui ta on Lonely Planetist lugenud, et eestlaste lemmikjook on Vana Tallinn, siis tahab ta seda Eestis proovida. Kui on jooki maitsnud, siis on õnnelik, et on autentse Eesti kätte saanud.

Siit tulebki välja lugude rääkimise ja kinnistamise roll ning vajadus. Turismitööstus räägib lugusid ja puhub neid lugusid PR-kampaaniate abil suureks nii nagu iga teine tööstusharu. Nõnda et Go Reisiajakiri ei hakka ühtegi järgmise aasta sihtkohta soovitama – igaüks tehku oma valik iseenda parima äranägemise järgi.

Viimati blogis

Laose workation | november 2024

20. november 2024
Kädi võtab meie kogemuse kokku: Maailma kõige valjem vaikus… On reise, mis seavad kõik su sihikud ja radarid paika. Perspektiiv…

Reisitrendid kosmoseturismist mängukohvrini

24. september 2024
KOSMOSETURISM Tahtsid juba lapsena kosmonaudiks saada? Sind erutavad märksõnad nagu kosmoseturism ja 0-gravitatsioon? See kõik ei pea unistuseks jääma –…
Kõik postitused